Reguli pentru o viata sanatoasa

Reguli pentru o viata sanatoasa

Mai jos se afla o parte din sfaturile care ar trebui luate in seama pentru a ne mentine un corp sanatos. Sunt multe sfaturi de dat insa va astept sa completati lista:

  • Consumati cantitati cat mai mici de mancare. Mestecati-le cat puteti de bine.
  • Consumati fructele si deserturile la mese separat si lasati 30 de minute intre mese. Desertul se consuma la jumatate de ora diferenta fata de masa, nu impreuna cu masa. De asemenea, evitati-le seara deoarece sunt greu de digerat.
  • Nu consumati fructe acide in exces. Consumul in exces de fructe acide afecteaza stomacul si totodata ataca smaltul dintilor.
  • Beti apa din belsug, cel putin 2 L pe zi. Asigurati-va ca aveti apa filtrata de calitate si mai bine economisiti si cumparati-va un filtru, decat sa cumparati apa din comert despre care nu se stie sigur daca e curata. Chiar daca se fac teste destule, nu uitati ca Romania este inca tara coruptiei.
  • Nu beti apa la masa, ci doar cu 30 minute inainte de masa  sau dupa masa. Daca va este sete, clatiti-va bine gura cu apa.
  • Plecati de la masa nesatui, menajandu-va stomacul si lasandu-i spatiu de desfasurare.
  • Cautati sa faceti mereu combinatiile cele mai bune, cand vine vorba de alimente atat gatite cat si crude; asta este una dintre cauzele majore ale imbolnavirilor.
  • Creati un mediu foarte calm pentru mancat, cu muzica relaxanta, nu ritmata si multa lumina solara care vă va umple sufletul de optimism.
  • Germeni si vlastari diversi de la zi la zi, trebuie sa fie langa langa orice fel de mancare gatit sau raw.
  • Consumati salate bogate sau un smoothie verde zilnic (max. 2 L) (cate 2 litrii/zi) pentru a va ajuta colonul sa se curete de toxine si mai ales de rezidurile care ingreuneaza colonul.
  • Nu consumati nici un fel de mancare prajita, doar coapta sau fiarta usor. Inlocuiti prajeala/ rantasul de la mancare folosind metoda de calire a cepei cu apa si foarte putin ulei.
  • Consumati alge gen spirulina, sau chlorella o data pe zi sau la doua zile. Sunt cele mai bogate surse de minerale din lume pe langa alte proprietati exceptionale (vedeti articolul dat).
  • Consumati nuci/ seminte zilnic de preferat inmuiate in prealabil cu scopul de a trezi enzimele la viata si pentru a face nutrientii mai usor de absorbit. O singura exceptie o face caju-ului care nu e crud deoarece in procesul de scoatere al cojii, caju-ul se lasa in apa fiarta pentru cateva minute (cel gasit in supermarket-uri pe care scrie crud). Daca se intampla sa va placa si nuci uscate, nu-i nici o problema insa totul trebuie sa fie cu masura.
  • Intindeti-va luand exemplu de la pisici. Luati-va timp indiferent daca sunteti la servici sau acasa si relaxati-va muschi, intinzandu-i cat se poate de bine de cateva ori pe zi.
  • Faceti miscare cel putin 30 min/zi (chiar si mersul rapid se pune la socoteala).
  • Folositi meditatia si rugaciunea, aplicate la felul personal de intelegere a existentei unei Forte Supreme. Acestea cai sunt extraordinare momente de relaxare, de eliberare de stres, de schimbarea a viziunii asupra vietii si imbunatatirea calitatii relatiilor cu cei din jurul nostru. Viata spirituala echilibreaza viata unui om si-l face mai ingaduitor, rabdator cu problemele aparute in viata cotidiana.
  • Opriti-va din tumultul zilei si respirati adanc de cel putin 60 de ori odata. Corpurile noastre niciodata nu primesc sufiecient aer prin simplele respiratii normale si de aceea intervin dureri de cap, stari de oboseala atunci cand nu este necesar, presiune si stres.
  • Mentineti o postura cat mai corecta care va ajuta corpul sa functioneze normal. Daca lucrati la computer, mereu corectati-va postura, fiindca nu cred ca doriti sa deveniti cocosati sau sa aveti dureri de cap zilnice.
  • Nu stati incruntati, controlati-va muschii. Cei incruntati sufera de dureri de cap mai puternice decat ceilalti.
  • Cautati-va starea de buna dispozitie, chiar daca nu exista motive. Buna dispozitie si cautarea permanenta de motive care sa ne faca multumitori, ne tine departe de boala si scade probabilitatea dezvoltarii celulelor anormale.
  • Atunci cand suntem incruntati, peste 40 de muschi se incordeaza, pe cand atunci cand zambim doar 13 muschi sunt pusi la treaba. Cititi aici ce mult poate face un zambet in viata noastra.
  • Ultima masa trebuie sa fie la ora 18:00, cel tarziu 19:00. Trebuie sa-i dati timp stomacului sa digere mancarea. Evitati produsele animale seara deoarece carnea se digera partial numai in 4-6 h.
  • Culcati-va inainte de 10:30 daca vreti sa traiti sanatosi si frumosi. Somnul dintre orele 21:00-24:00 este cel mai de calitate somn. Doar in acest timp marea majoritate a organelor sunt proiectate sa se odihneasca, sa se regenereze, sa se purifice de toxinele acumulate in timpul zilei (ficatul incepe detoxifierea la ora 23:00)
Anunțuri

Secretul Unui Par Frumos

Par_frumos  Indiferent de cat de constiente am fi de faptul ca majoritatea tehnicilor de coafare pe care le folosim sunt daunatoare parului nostru, tot nu avem cum sa le reducem la zero. In numele stilului, tragem de suvite, le uscam cu aer fierbinte, le intindem cu placa, le buclam cu ondulatorul, le vopsim si apoi cheltuim timp si bani pentru a reveni la aspectul original al parului nostru. Cu cat te vei lupta mai mult cu parul tau, cu atat starea acestuia se va deteriora si iti va fi mai greu sa il controlezi si sa te bucuri de un aspect sanatos al acestuia. Totusi, este imposibil sa nu iti aranjezi parul cu placa sau cu foehnul, asa ca trebuie sa gasesti un mod de a face acest lucru micsorand efectele negative asupra parului. Afla cateva secrete care te vor ajuta sa pastrezi, sau sa imbunatatesti, starea de sanatate a parului tau.

Foloseste sampoane si balsamuri pentru hidratarea parului :

Daca ai parul uscat sau deteriorat este posibil sa folosesti deja produse pentru hidratare. Dar una dintre cele mai mari greseli ale femeilor cu par normal este ca nu folosesc produse de ingrijire a parului cu un grad mare de hidratare. Secretul consta in alegerea produselor cu ingrediente potrivite. Indiferent daca firul de par este subtire sau gros, uleiul este must-have. Contrar credintelor populare, folosirea uleiurilor nu iti face parul gras. Dimpotriva. Uleiurile penetreaza stratul exterior al firului, inlocuind nutrientii pierduti din cauza vopsirilor repetate sau a caldurii extreme si iti fac parul mai moale, mai matasos si mai usor de aranjat. Asadar, cele mai bune sampoane si balsamuri hidratante sunt cele care contin uleiuri naturale. Inainte de a cumpara un produs hidratant, citeste cu atentie eticheta si alege-le pe acelea care contin uleiuri.

Scapa de reziduurile lasate de produsele de coafare :

Daca utilizezi frecvent spray-uri de par sau produse de styling, samponul obisnuit nu este de ajuns pentru a elimina toate chimicalele depuse pe firul de par. Solutia consta intr-un tratament simplu, utilizat o data pe saptamana, care ar putea parea ciudat, dar care are efectele dorite: inainte de a intra la dus, piaptana-ti bine parul, pentru a elimina o parte din reziduurile ramase. Spala mereu peria sau pieptanul folosit. Aplica apoi sampon pe parul uscat si asteapta 5-10 minute inainte de a incepe sa te speli normal. Aceasta tehnica te ajuta sa scapi de substantele incapatanate, care altfel ar fi greu de eliminat, iar dupa spalarea normala parul va fi mai curat si mai stralucitor decat in mod normal.

Foloseste cantitati mai mici de produse :

In loc sa iti umpli palma de sampon sau balsam, incepe sa folosesti cantitati mai reduse. Cantitatea de sampon necesara pentru spalarea parului mediu este de marimea unei monede. Vei folosi astfel exact doza optima pentru curatarea parului tau, fara a-l supraincarca. In caz contrar, produsele nu sunt bine clatite, raman pe firul de par si atrag mai mult praf si murdarie.

Evita caldura excesiva :

Toata lumea stie ca instrumentele de styling ce utilizeaza caldura ajung, in timp, sa iti strice parul. Cu toate acestea, toata lumea le foloseste in continuare. Si pentru ca ar fi aproape imposibil sa renunti la ele, este bine ca cel putin sa incerci sa micsorezi efectele negative.

Inainte de a folosi placa sau ondulatorul utilizeaza un produs special de protectie termica, de tip leave-in. Temperatura maxima pe care ar trebui sa o suporte parul este de 180 de grade.

Orice este peste aceasta limita, va influenta in mod negativ starea parului tau, in special daca durata de timp in care parul este expus la asemenea temperaturi este crescuta. Curata saptamanal instrumentele de styling cu detergent de vase pentru a elimina impuritatile deoarece, in caz contrar, acestea vor fi aplicate pe firele de par din cauza temperaturilor ridicate, cauzand degradare si acumulare excesiva de substante chimice.

Aplica produsele de la varfuri spre radacini :

Indiferent de cat de bune sunt produsele de ingrijire pe care le folosesti, acestea pot avea efecte neplacute daca faci doua greseli: folosesti o cantitate prea mare de produs sau sa il distribui in mod gresit. Pentru a preveni ambele greseli, stilistii recomanda sa aplici o cantitate mica de produs pe parul uscat cu prosopul, incepand de la varfuri, care de obicei sunt cele mai deteriorate si au nevoie de o cantitate mai mare de substante de ingrijire. Aplica cu grija produsul si pe restul parului, tot in sens ascendent si, daca este necesar, ia-o de la capat, tot cu o cantitate mica de produs.

Foloseste balsamuri zilnice de tip leave-in :

Daca parul tau continua sa fie ca un pai si nu ca matasea, ia in considerare tratamentele cu balsamuri profesioniste, create pentru uz zilnic, ce penetreaza firul de par oferindu-i nutrientii de care are nevoie pentru a se reface. Aceste balsamuri au o textura bogata si contin uleiuri care hidrateaza in profunzime parul, fara a-l ingrasa.

Ai grija de cuticulele firului de par :

Parul sanatos este mai stralucitor pentru ca stratul exterior al firului, format din cuticule este neted si lumina se reflecta pe toata lungimea firelor de par. In momentul in care cuticulele sunt deteriorate din cauza factorilor cunoscuti (caldura, vopsiri dese, etc) rezultatul este un par fara viata, cu fire rebele si fragile. Solutia consta in netezirea cuticulelor in doar trei pasi. Chiar inainte sa iesi din dus, clateste-ti parul cu apa rece. Nu este necesar sa atingi si scalpul, poti clati cu apa rece doar lungimea parului, evitand cei cativa centimetri de la radacini. Dupa ce ai lasat un prosop sa absoarba excesul de apa si parul este doar umed, aplica un produs de ingrijire si abia apoi incepe sa iti usuci parul. Ideal este sa il lasi sa se usuce natural, dar daca folosesti foehnul, incearca sa alegi o treapta de temperatura cat mai scazuta si in final foloseste un jet de aer rece.

Adauga stralucire (nu luciu neplacut) cu ajutorul uleiurilor :

Cauta seruri sau lotiuni de ingrijire a parului cu uleiuri naturale sau foloseste singura, saptamanal, un tratament cu ulei cald. Daca utilizezi periodic astfel de tratamente, parul va capata o stralucire naturala si un aspect sanatos, indiferent de textura parului. Afla totul despre tratamentele cu uleiuri calde in articolul Beneficiile tratamentelor cu uleiuri calde pentru un par superb.

Nu evita foarfeca :

Parul creste cu aproximativ 1 cm pe luna, dar varfurile se pot degrada mai repede. Daca observi ca firele de par au inceput sa se despice, ia masuri. Poti compara starea firelor despicate cu situatia in care ti s-a tras un fir la un dres. Ruptura nu ramane doar in locul initial, ci urca pana cand dresul este distrus pe toata lungimea. Singura modalitate sigura de a evita aceasta situatie este sa iti tunzi varfurile degradate. Desi exista niste perioade fixe recomandate, ideal este sa iti faci programarile la coafor in functie de starea parului tau.